wtorek, 16 czerwca 2015



Witajcie kochani! 
Wiem, że nie było mnie tu wieki, ale niebawem wszystko się zmieni. Jeszcze tylko jeden egzamin i wakacje :D Cieszycie się? Bo ja bardzo!

Dziś przyszykowałam dla Was nieco inny post, zupełnie niekosmetyczny. Mam dla Was jeszcze jedną informację, a właściwie nowinkę, ale o tym później.

Wolicie warzywa czy owoce? Ja nie mogę się zdecydować. :D
Stwierdziłam, że fajnie byłoby napisać o zdrowym odżywianiu oraz jak wpływa ono na nasz organizm.


Każda kobieta, a przynajmniej większość słysząc o wakacjach, o upalnych dniach i wylegiwaniu się  na słońcu chce wyglądać jak najlepiej. Czerwiec to ostatni dzwonek na "poprawę" własnego ciała.
Ale czy jedzenie warzyw i owoców tylko w chwili "zmian" jest dobrym rozwiązaniem? Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak mocno zdrowe odżywianie wpływa na nasz organizm. Czas zmienić złe nawyki na dobre!

Borówki, pomidory, kiwi, banany, rodzynki.... o tych dobrociach będziecie mogli poczytać poniżej.
Do dzieła!

Na początek... owoce! 




Zdjęcie przedstawia sałatkę owocową, do której wykorzystałam składniki takie jak:
borówki, banany, pomarańczę, kiwi, nektaryny, jabłka, cytrynę i rodzynki. 

Owocowa przekąska to świetne rozwiązane na wakacyjne dni! Wiadomo, że łatwiej sięgnąć po czekoladę... muszę się przyznać, iż sama tak często robię, ale pracuję nad tym.

Borówki
Czy wiedzieliście o tym, że borówki dzięki antyoksydantom zmniejszają ryzyko zachorowania na raka? Te niepozorne owocki są również doskonałym eliksirem młodości. Poprawiają wygląd skóry i opóźniają procesy starzenia. Pozytywnie wpływają na pamięć, wzrok i  układ odpornościowy. Ale to nie wszystko... są również doskonałym lekarstwem na choroby układu moczowego.

Kiwi
Owoce te są uznawane za najbardziej pożywne na świecie. Zawierają w sobie ogromną dawkę witaminy C, dużą ilość potasu i błonnika. Znajdziemy w nim również sporą dawkę magnezu oraz witaminy E, która uchroni nas przed wczesnym powstawaniem zmarszczek. Znajdujący się w tych owocach kwas foliowy pobudzi procesy krwiotwórcze, a produkcją czerwonych krwinek zajmuje się miedź.

Pomarańcze
Teraz coś dla włosomaniaczek! Wiedziałyście, że dzięki pomarańczom można pożegnać się z wypadaniem włosów? Owoc ten posiada ogromną dawkę witaminy C, bez której nie odbyłaby się produkcja kolagenu, który odpowiada za sklejanie tkanki włosa. Pomarańczki podobnie jak kiwi zawierają dużo błonnika i zapewniają ochronę przed wrzodami. Wzmacniają odporność oraz świetnie wpływają na wzrok.

Nektaryny
Nazywane siostrami brzoskwiń. Posiadają w sobie witaminy C, E, B1, B2. Nie zabraknie w nich również beta-karotenu, potasu, magnezu, wapnia, żelaza i błonnika. Owoce te działają moczopędnie, dlatego jedzenie ich jest ważne dla zmagających się z chorobami nerek. Nie zawierają tłuszczu, dzięki czemu są idealną przekąską dla osób z wysokim poziomem cholesterolu.

Jabłka
Te znane już od biblijnych czasów owoce wspomagają trawienie, dzięki czemu są doskonałe dla osób odchudzających się. Neutralizują toksyczne substancje oraz obniżają poziom „złego” cholesterolu. Zmniejszają również obrzęki i wykorzystywane są podczas leczenia wrzodów.

Cytryny
Owoce te pochodzą z południowych Chin i są wykorzystywane również w kosmetyce. Odświeżają i nadają połysk włosom, pomagają usunąć przebarwienia znajdujące się na skórze, które powstały w wyniku opalania. Przyspieszają również leczenie trądziku, opryszczki i grzybicy skóry. Cytryna pomoże osobom zmagającym się z pękaniem naczyń krwionośnych, co prowadzi między innymi do powstawania siniaków.

Banany
Z kolei banany połączone z mlekiem są doskonałym lekarstwem dla osób cierpiących na bezsenność. Taki napój pomoże naszemu organizmowi wytworzyć serotoninę, która odpowiada za mocny sen.
Banany odżywiają organizm, wspomagają regenerację i łagodzą zgagę. Doskonałe podczas biegunki! Działają zapierająco, a jednoczenie są łatwostrawne, dzięki czemu nie obciążają chorych jelit.

Rodzynki
Posiadają potężną dawkę błonnika, obniżają cholesterol, neutralizują kwasowość oraz chronią przed chorobami oczu. Jednakże nie poleca się ich osobom zmagającym się z wrzodami lub migreną. Jedzone w nadmiarze mogą zaostrzyć objawy. Niby niepozorne, ale trzeba na nie uważać!


O warzywach dzisiaj mało, ale lepszy rydz niż nic! ;)


Do "sałatki" użyłam pomidorów, kiełków rzodkiewki oraz jogurtu naturalnego. 

Pomidory
Pomidory to jedne z warzyw, które lubię najbardziej. Wzmacniają odporność, przyspieszają leczenie ran i posiadają sporą dawkę beta-karotenu, który odpowiada między innymi za zdrowy wygląd skóry. Dieta zawierająca dużą dawkę tychże warzyw może przeciwdziałać zawałom serca, rakowi szyjki macicy oraz miażdżycy.

Kiełki rzodkiewki
Mają dość ostry smak, ale są bogate w witaminę C, wapń, magnez oraz siarkę, która jest niezbędna do prawidłowego wyglądu paznokci, włosów i skóry.


Dobrnęłam do końca i muszę wracać do nauki! 
Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam :D

Przypominam o rozdaniu, pozostały tylko 4 dni!

No i jeszcze jedno, zapowiadałam Wam na początku notki, że mam dla Was nowinę. 
Otóż dawno, dawno temu opowiadałam Wam o fotografii, pamiętacie? Jest to moje kolejne hobby, które ostatnio zaniedbałam. Postanowiłam do niego "wrócić", bo robienie zdjęć daje mi ogromną radość. W związku z tym założyłam drugiego bloga, na którym nie zabraknie zdjęć ;)
Serdecznie zapraszam!




Do napisania!

21 komentarzy:

  1. Ale pyszności, wolę wersję owocowej, ale i takie warzywne jadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam owoce, za warzywami aż tak nie przepadam, ale je jem dla zdrowia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. oba zestawy chętnie bym schrupała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zdecydowanie wolę owoce.. warzyw jem mało co :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię wszystko, mam tyle truskawek, że muszę koktajl truskawkowy dzisiaj zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiełki rzodkiewki są moimi ulubionymi kiełkami, smakują jak rzodkiewka, tylko są troszkę bardziej ostre :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post :)

    Rodzynek bardzo nie lubię...

    Moją pasją również jest fotografia! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mam ochotę na coś mega owocowego! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem wege od 13 lat, także i owoce i warzywa u mnie gęsto i często :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybieram owoce! :D Uwielbiam chyba większość.

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam owoce i warzywa szczególnie latem bo smakują wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny post ;) Ja kocham i owoce i warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wolę warzywa, ponieważ owoce mają zbyt dużo fruktozy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Owoce lubię, ale od małego nienawidzę warzyw i nie mogę się przełamać, żeby je jeść :( Z niecierpliwością czekam na wyniki rozdania, może szczęście dopisze:D Aż codziennie sprawdzam:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię soki jak najbardziej warzywne.

    OdpowiedzUsuń
  16. owoce uwielbiam praktycznie wszystkie, z warzywami bywa różnie, ale oczywiście jadam ;) no i co tu dużo mówić uwielbiam kiełki! ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepszy jest odpowiednio zróżnicowany miks.

    OdpowiedzUsuń